Grekland

Semester i Grekland!!!!
Att åka på semester oberoende på vart man åker får en att må väldigt bra och det får en att glömma bort vardagliga bekymmer… Jag och Jojje åkte en vecka till Grekland, vi kunde inte riktig komma överens om vart vi skulle åka, så tillslut bokade Jojje en resa hit utan att fråga mig vad jag tyckte, bra gjort! Annars hade vi nog fortfarande suttit hemma i Sverige och funderat på vart vi skulle åka.
Jag och min ljusa hud blev faktiskt brun.
Vi åkte till Costa Rica för några år sedan och då brände jag mina axlar så hårt att jag fick blåsor och inte kunde vara i solen utan en tröja över axlarna på två veckor, jag brände mig efter två timmar under första dagen, utan solskydd på en färja! Jag har blivit lite försiktigare sen dess!
Jojje tycker att jag vanliga fall är exotiskt vit, så jag kan leva på det☺ behöver inte pressa…

Vi har hälsat på min tränare Jörgen, och hans fru Josefine och deras två barn Smilla och Ella under tiden här, dom bodde några byar bort, deras semester varade i två veckor och såg ut att stortrivas i Grekland,
Det var väldigt kul, trevligt att träffas under andra omständigheter, lite avslappnat på en strand lång, långt hemifrån.
Smilla och Ella är några helt underbara små människor,  man blir glad i deras närhet och med Ellas kommentarer kan man inte annat än att skratta! vi byggde sandslott, tog kort under vattnet och lekte kull.
Livet leker☺

Nu är vi åter hemma i Sverige och det är faktiskt skönt, jag tycker om att resa men tycker nästan alltid bäst om att komma hem:)

Snart är det midsommar, och då blir det Dalarna, vi blir ett stort gäng som kommer fira hemma i Rättvik, vem missar en midsommar i Dalarna!??? inte jag!!!!!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grekland

  1. Jörgen Nordlund skriver:

    Visst var Kreta gôtt! Jag var på STCC i Göteborg i helgen och Ella hejade som vanligt på Tessan i alla klasserna från Camaro Cup till STCC… Heja på med träningen och avkoppling däremellan så syns vi den 27:e juli igen. Hälsa Jojje!

Lämna en kommentar