Säsongens första race!

Igår var det säsongspremiär, vi hade super-g race,jag var laddad för att köra mitt första race på Nordica, och faktiskt kändes det bra att mjukstarta med sg, tyvärr körde jag ur!!!! ingen stor grej, jag missade en käpp över ett krön och  hade ingen chans att fixa den, Veronica vann före Maria och Jessica på tredje plats. Jag gjorde ett nytt försök idag och slutade trea, två helt okej åk, Frida och Veronica delade första platsen… Det fattas lite tempo för mig, annars går det helt okej. Det är kul att tävla, alltid lite nervöst inför första tävlingen, det spelar ingen större roll hur många som står på start eller vilka som befinner sig i startfältet, nervositeten kryper sig på ändå!

Dagarna bara svischar förbi, träning i backen, lunch, lite häng framför internet, fys, middag, möte, videogenomgång, samma grej varje dag, lite enformigt, men dagarna går otroligt snabbt!!! Snart är det bara en vecka kvar…
tiden går fort när man har roligt!!!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar