Vilken materialsport!

Under försäsongen tycker jag ändå att vi testat ut material och fått saker att fungera, tävlingsskidor för slalomen i Levi, Ett par var några tiondelar snabbare, och dom blev självklara, pjäxor som verkar vara inställda bra i slalom, tror dom är 0,5 grader ut, och stavar som är lagomt långa, i slalom 118cm och i Gs 122cm…galet! hoppas ni förstår min ironi i det hela, varför inte ha stavar som är 120cm?

Men efter gårdagens Gs kändes det inte bra alls, jag åkte inte bra, det tyckte inte jag, mina tränare och min service man, han gav mig dom där blickarna som bara han kan, och får man dom, då har jag åkt dåligt…samtidigt som när jag åker bra, så visar han det med hela sitt kroppsspråk!
Vi testade lite saker och la ca 2mm hård plast under min sula, och det fungarade jätte bra, nu fungerar min Gs bra igen.
När jag läser detta funderar jag på vad vi sysslar med, det handlar inte om stora förändringar, och många mm, men för oss kan den lilla mm eller den ynka graden faktiskt vara skillnad på att vinna och att bli fyra. Bode Miller hade sina båda pjäxor vinklade åt samma håll ett tag, och han har vunnit en del, det handlar bara om att hitta det som passar en själv!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vilken materialsport!

  1. S.G skriver:

    Det kanske var snön som var långsam??

Lämna en kommentar