Raketer!

Ibland känns livet som skidåkare ganska jobbigt… man vill prestera och göra resultat, det är ca 10 slalom tävlingar på ett år och vi har redan haft fyra, min start har inte varit den bästa och det har inte gått som jag hoppats, 10, 19, 4, 11…mina resultat.
Sex tävlingar kvar och jag vet att jag har skidåkningen i kroppen, men jag får bara till åk här och där, när kommer två grymma åk under en och samma tävling?
Förhoppningsvis nästa tävling, en sak som är bra, jag har inget attt förlora, ingen cup att säkra…för mig är det bara att hitta den sköna åkningen och våga släppa på! Två tävlingar går i mina absolut favorit backar, Maribor och Zagreb… det ser jag verklingen framemot!
Nu är det snart nyår och jag ska börja det nya året med att köra en slalom träning med min pappa, kanske det kan vara det vinnande konceptet.

Ikväll ska vi till Globen på gala:) det ska bli super kul!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar