Modem

Vi har haft träning i Italien en vecka nu, i Pozza di fassa, och anledningen till varför jag inte skrivit på länge är för att bredband fortfarande inte hittat dit, där kör dom fortfarande modem, hotellägaren lät oss använda hans privata dator, det tog en timme att kolla mailen och att skriva på bloggen var inte ens något att tänka på, så därför har jag varit kass på att uppdatera er!
Nu har vi haft två vilodagar i Innsbruck, jag och Maria P-H lånade Jens Byggmarks lägenhet i två nätter, otroligt skönt, sovmorgon, bra hemlagad mat hos Johan Brolenius och lite shopping har fått oss att bli sugna på snö igen.
Idag åker vi tillbaka till Italien och bort från tillgången till internet ytterligare fem dagar…

Vi har haft super bra träning tillsammans med Italienskorna och det har nog gett oss otroligt mycket i framför allt Gs, där italien är den ledande nationen på tjejsidan.
Nästa vecka är det fokus på slalom, det känns bra. en vecka kvar till race i Zwiesel, då är det slalom och GS, tror på mig och Maria efter dom här två veckorna i Italien!

Idag åker vi tillbaka till Pozza, Utan internet känns det som att man tappar lite kontakt med Världen…tur att vi har mobil:)
I början av Anna Ottossons karriär fick man faxa till sina nära och kära hemma, tänk om mobilen och internet skulle sluta fungera för en dag nu, vad skulle hända då? panik för vissa, kanske lite skönt för andra!

Vi hörs igen på torsdag!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Modem

  1. Anna skriver:

    Hejsan svejsan! Tänk att vi klarade oss med fax och utan mobiltelefon när jag var med i början 🙂 Även vi gamlingar anpassar oss till dagens utveckling och förstår inte hur det kunde funka med kontakten med omvärlden. Sköt om dig och kör hårt Tessan! Jag tror på dig och även Majsan.
    kram kram Anna OB

Lämna en kommentar