Aspen!

Ännu en tävling avklarad, och det känns betydligt bättre än efter förra Wc-tävlingen i Panorama när jag slutade 19. Idag slutade jag fyra, efter att ha legat fyra efter första…
jag fick till min åkning ganska bra och det känns kul! Det är alltid lite tråkigt att bli fyra, tror faktiskt att det är den värsta placeringen, men just idag för mig, kändes det skönt!
Jag vet att min åkning räcker långt och nästa race tar jag dom:)

Nästa tävlingar är i Lienz den 28-29 december, jag längtar redan dit, känner att jag har bra skidåkning i kroppen!
imorgon åker jag ner till Europa för att åka Super-G och supercombi, (ett åk super-g och ett åk slalom) det ska bli kul att åka något annat än slalom och gs.
Jag kommer att komma hem till Sverige den 14 december, vilket är två dagar efter min födelsedag! jag har inte varit hemma på min födelsedag sedan jag fyllde 14 och planen var faktiskt att jag skulle vara hemma det här året…lite tråkigt med ändrade planer, men vi får äta tårta och fira på annat sätt! Jag är hemma tre dagar på julen, och det betyder otroligt mycket, många av dom andra tjejerna på touren firar jul med sina lag någonstans i alperna…

Nu ska jag gå och lägga mig, en lång resa hem till Eroupa väntar, jag är inte det minsta sugen på att spendera flera timmar i ett flygplan, men vad gör man inte för att komma lite närmare hem!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Aspen!

  1. Anna & Lova skriver:

    Bra jobbat Tessan! Dessvärre missade vi just ditt åk eftersom sändningarna mellan kontinenterna havererade men vi fick ju höra som tur var. Så fort Lova ser skidor på tv numera så skriker hon ut ”Heja Tessan!” – urgulligt. Kör hårt och var rädd om dig!
    Mvh,
    Din hejaklack i Skarpnäck

Lämna en kommentar