Grattis Maria!

Nu är premiären i Finska Levi avklarad, en bra svensk dag. Jag slutade 8a med blandad åkning och Anja blev 7a, Maria blev tvåa!!!! Riktigt kul för henne:)
Min åkning var delvis bra, under träningen dom senaste veckorna har jag jobbat på försökt flackåkning men inte riktigt lyckats, Jag är bra när det är mellanbrant och brant, men har väldigt mycket att jobba på när det är väldigt flackt. I första åket hade jag 38:onde tiden till Första mellantiden!!! där backen lutar ungefär lika mycket som en parkeringsplats:) Sen hade jag 3 tiden på andra halvan av banan, och i andra åket var jag snabbast från mellantiden och ner, så åkningen finns och det är det som gör mig nöjd med dagen, jag sa att jag skulle ha som mål att våga satsa mer, och att vara snabbast i branta partiet ser jag som en satsning. känner mig otroligt sugen på att dra igång säsongen och börja tävla igen, nu vet jag att det fungerar!!!
Måste bara jobba på med dom bitarna som fattas, jag kan ju glädja mig åt att det inte kommer någon mer tävling under säsongen som har den långa flacken:) men alla backar har någon flack, och blir jag bättre kan jag vinna fart där istället för att förlora… 

Får ta hjälp av Maria för att hitta flacken, den är hon bäst i världen på!

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar